Klorofüll – vägevaim asi taimedes

Klorofüll on unikaalne komponent, mis sisaldub ainult rohelistes taimedes. Püüdes energiat päikesevalgusest, loob klorofüll fotosünteesi käigus taime jaoks toitvat materjali. 

medicalnewstoday.com/articles/322361.php
Klorofülli funktsionaalsed omadused on väga lähedased vere funktsioonile inimorganismis. Seetõttu nimetatakse klorofülli „taimede vereks”.
 
Huvitav on see, et ainus erinevus taimede ja inimese vere vahel on see, et vere ehitus erineb ainult ühe aatomi võrra. 
Selle aatomi võrra, mis asub keskel. 
Selleks on klorofüllil magneesium, inimverel aga raud hemoglobiinis.


Seetõttu on klorofüll meie organismile ülitähtis.
Kaugetest aegadest alates on klorofüll maagilise tervendajana inimesi teeninud. Klorofüllis on arvestatav kogus hapnikku, mis mängib kriitislist rolli kasulike aeroobsete bakterite toetamises. 
 
Arvestades, et roheline taim – see on peamine klorofülli allikas, on raske leida paremat kasutusvõimalust kui rohelised kokteilid. Muide, 100 grammis rohelises on valgu rohkem kui 100 grammis lihas.
Tõenäoliselt ei leidu ühtki haigust, mida ei saaks kergendada klorofülli abil.


ROHELISE MAHLA TOIME...
  • setmar.ru/pitanie
    Mida rohkem klorofülli me tarbime, seda paremaks muutub mikrofloora meie maos ja meie üldine tervislik seisund.
  • Lülitades rohelise oma dieeti, on kergem tasakaalustada organismi happesust.
  • Ateroskleroosi profülaktika.
  • Klorofüll aitab ennetada paljusid vähivorme, takistab vähi arengut.
  • Tervendab maksa, viib toksiine välja.
  • Nõrk kuseeritust soodustav toime.
  • Parandab kilpnäärme ja kõhunäärme (pankrease) tööd.
  • Aitab puhastada halba hingeõhku.
  • 123ru.market/items
    Aitab hästi aneemia korral. Stimuleerib punaste vererakkude sünteesi luuüdis.
  • Reguleerib vererõhku.
  • Tugevdab soolestiku tööd.
  • Vähendab närvilisust.
  • Kiirendab haavade paranemist.
  • Toimib toidumürgituste vastaselt.
  • Kaalu normaliseerimine.


MIKS ROHELINE MAHL ON PAREM
kui lihtsalt mahl (ainult) värskeltpressitud marjadest, puu- või juurviljadest.


en.wikipedia.org/wiki/Chlorophyll
Mahlad sisaldavad tõesti palju kasulikku ning imenduvad organismi kiiresti, täites näljase keha toitainete ja vitamiinidega. Kui see toimub tasapisi päeva jooksul, on hea. 
 
Aga äkiline vitamiinide kõrge kontsentratsioon veres peale suure koguse mahla tarbimist ei ole hea, sest peaaegu iga vitamiin põhjustab üledoosi korral negatiivseid toksilisi nähtusid. 

Näiteks:
  • Liigne A-vitamiin võib tekitada unisust, oksendamist, kõrgenenud vererõhku, nahaprobleeme, samuti võib kahjustada rasedal loote arengut.
  • Liigne C-vitamiin võib tekitada unetust, rahutust, närvilisust, pärsib insuliini eritumist kõhunäärmes, mis omakorda võib tõsta vere glükoosisisaldust ning suhkru tekke uriinis. Kõrge C-vitamiini kontsentratsioon võib tekitada hüperoksaluuriat ning tõsta vere hüübivust.
Rohelised kokteilid on erinevalt tavalistest mahladest iseseisvad toidud, sest sisaldavad tselluloosi. Kiudude tarbimine on oluline meie eritussüsteemi jaoks.


SOOVITUSED ROHELISE MAHLA TEGEMISEKS:
  • kerimovanatalia.ru
    Võtta 40 % rohelist ja 60 % puuvilju.
  • Võtta mitte ainult neid, mis sisaldavad palju klorofülli, vaid neid, milles on ka palju vitamiine, mineraalaineid ja kiudaineid (tselluloosi).
  • Kasutada võimalikult rohelist (tumedamat) värvi taimi.
  • Eelnevalt pesta hoolega voolava vee all.
  • Vett võib lisada sobiva konsistentsi saavutamiseks.
  • Kõiki rohelisi mahlu võib segada muude värskeltpressitud mahladega.
  • Mitte lisada piima ega teisi vedelikke.
  • Vahetada regulaarselt rohelise kokteili komponente, mitte teha iga päev sama segu.
  • Kui tahta magusat kokteili, võib lisada banaani, magusaid puuvilju või mett.
  • Tarvitada kokteil kohe peale valmistamist. Hädapärast võib säilitada külmikus kuni 3 peäva.


VALIK TAIMEDEST, MIDA KASUTADA:
  1. amritacentr.ru
    harlik salatimaterjal: lehtsalat, spinat, hapuoblikas, petersell, till, kinza ehk koriander, seller, petersell, varsseller, piparmünt
  2. teravamaitselised: vesikress, mungalill
  3. kibedamaitselised: võilill
  4. umbrohud: vesihein, portulak, lutsern, malts, nõges, naat, orashein
  5. söödavad õied: mungalill, punane ristik, saialill, kroonjas jaanikakar
  6. marjataimede lehed: aed- ja metsmaasikas, sõstrad jt teetaimed
  7. pealsed: porgandi-, redise-, peedi-, kapsalehed.
  8. jne.. vaata söödavaid ja tervislikke Eestimaa taimi lisaks ka SIIT.


KUIDAS ROHELISI KOKTEILE TARVITADA...

kerimovanatalia.ru
Ajurveda seisukohalt võtame me lonksu päikeseenergiat, kui joome värskest rohelisest ja puuviljadest tehtud kokteili.

Rohelisi kokteile võib juua enne sööki või söögi asemel.
Päevane norm on 3-4 rohelist kokteili.

Tavalist toitumise režiimi ei pea muutma.
Juua võivad igas vanuses inimesed. Ja muidugi rasedad. Väikelapsed alates 6 kuu vanusest.


Toimetanud ja tõlkinud Ingrid Soosaar (Prass).
CopyRight ©
Allikas:

Postita kommentaar

Copyright © Manaratas. Designed by OddThemes