Harjutus „Kõndimine põlvedel”

anisima.ru/
Sellele nagu ka teistele taoistlikele võimlemisharjutustele on omane lihtsus ning efektiivsus.


Seda sellepärast, et üheaegselt saavad mõjutatud paljud meridiaanid kehas.

 



Kõndimine põlvedel, mida tehakse põlvevalude korral, 
sobib peale põlvede ravitsemise ka terve organismi tervendamiseks ning salenemiseks samuti.

Millistele kohtadele kehas sellest harjutusest veel kasu on, vaata täpsemalt altpoolt.






Miks põlved valutavad?



Hiina meditsiin annab sellise vastuse:

kõige sagedamini on vähenenud vere kaudu põlvedesse jõudva chi (qi) energia hulk.



Selle tulemusel väheneb liigesevedeliku kogus. Kui aga seda on vähe või puudub üldse, siis mehhanismi osad ehk luud liigeses hakkavad teineteise vastu hõõrduma ning ära kuluma.

Seetõttu tekivadki tugevad valud.



Eriti juhul, kui põlved saavad külma, lastes organismi sisse külma chi (qi) energiat.

Liigeste täiendaval koormamisel, näiteks pikkadel jalutuskäikudel, tõusudel ja laskumistel, muutub olukord veelgi halvemaks.







Mida teha?



On vaja kindlustada, et põlvedesse liikuv vool tooks kaasa piisavalt värsket verd ning chi energiat.



Üheks parimaks harjutuseks ongi taoistlik „Kõndimine põlvedel”.







Mida arvestada selle harjutuse tegemisel?




kiwiding.com/tag/sanyinjiao-sp6/
Kui põlved on tugevalt paistes,

siis esmalt tuleks normaliseerida vedeliku väljavool, töötada San Yin Jiao (Sp6) ehk põrna kanali punktiga.

Vaata selle punkti asukohta täpsemalt siit: Sp6 punkt

Asetage 4 sõrme pahkluust kõrgemale. Sel punkt ongi.

Mõjutada näpuotsaga 30 sekundit, kergelt vajutades (või ringjalt).



Lisaks on kasulik läbi töötada sapipõie kanali punkt Zu Yan Guan ehk Xi Yang Guan (GB 33), suunates mõjutamisel rõhku allapoole.

Vaata selle punkti asukohta täpsemalt siit: GB 33 punkt


Survet võib avaldada 30 sekundit, kergelt vajutades (või ringjalt) või kuni valulikkus möödub.




anisima.ru
Veel parem on kui mõjutada sellel sapipõie meridiaanil ühel joonel asuvaid 4 punkti: 30, 31, 32, 33.

Vaata juuresolevalt pildilt. 
Tõsta parem jalg toolile, suruda käsi rusikasse ja koputada tugevalt neid punkte.



Alles peale nende kahe punkti mõjutamist võib põlvedel käia.



Kui on väga tugevad ja järsud valud põlvedele laskumisel,

siis alustage esialgu põlvede alla asetatud patjadele tõusmist.

Ärge liigutage, vaid lihtsalt seiske põlvedel niikaua kui suudate.

Seejärel mõne aja pärast eemaldage padjad ning proovige seista põlvedel voodi peal.

Kui valu muutub vähemaks, siis proovige põlvedel voodi peal olles liigutada ka.

Lõdvestunud olekus võite istuda kandadele (voodi peal) ning lihtsalt nihkuda ühelt jalalt teisele.



Väga tähtis on teha harjutust iga päev. Pole tähtis, kui palju – tehke niipalju, kui suudate.



Kui teete harjutust põrandal, siis kindlasti laotage alla paks tekk või tehke pehmel vaibal.







Millistel juhtudel on seda harjutust kasulik teha?




  1. o-polze.com
    Salenemiseks.
    Eriti, kui rasv kipub ladestuma puusade piirkonda.
    Soovitav on iga päev põlvedel käia 20 minutit, nii et higi väljas.
    Iga nädalal võib mõõta puusade ümbermõõtu, kontrollimaks, kuidas edeneb.

  2. Ainevahetuse parandamiseks.
    Põlvede piirkonnas asuvad akupunktid, mis aktiveerudes mõjuvad organismi noorendavalt.

  3. Silmanägemise parandamiseks.
    Kuna harjutus on seotud maksa kanaliga, aga maks vastutab silmade töö eest, siis maksa tööd parandades parandame nägemist.
    On vaja, et põlvedel käimine toimuks sel juhul suletud silmadega.

  4. Luude, hammaste ja juuste tugevdamiseks.
    Harjutuse tegemisel töötab kaasa vöökoht, st neeru kanal.
    Neerud vastutavad luude, hammaste ning juuste eest.
    St see harjutus toimib profülaktiliselt, ennetamaks osteoporoosi, hammaste väljakukkumist ning juuste väljalangemist.

  5. Pea ning jalgade verevarustuse parandamiseks.
    Külmade käte ja jalgade sündroomi kaotamiseks.
    Harjutus stimuleerib suurt vereringet. St veri voogab jalgadesse ja pähe.
    Pea... Lisaks silmanägemise paranemisele parandate näo värvi ning juuste seisundit peanahal.
    Jalad.. Enne põlvedel kõndimist on hea teha harjutust „Kuldne kukk ühel jalal”.
    Toimib etapiliselt.
    Kõigepealt vere ning energia tulv põlvedesse, siis edasi alla jalalabadesse.

    Hiina spetsialistid soovitavad halva verevarustuse korral üldiselt järgmiste praktikate kasutamist, ja sellises järjekorras:
    1) Tuifu kõhumassaaž. Vaata videot: Tuifu kõhu masseerimine
    2) „Kõndimine põlvedel”. Vaata videot: kuidas põlvedel kõndida
    3) „Kuldne kukk”. Vaata siit: Harjutus "Kuldne kukk"
    St enne tuleb verevoog kõhtu ning siis laskub allapoole edasi.

  6. Mao-soolestiku töö parandamiseks
    Põlvede piirkonda läbib maokanal.
    Mao kanali parem läbilaskevõime – see toob kaasa hea seedimise ning väljanägemise.

  7. Neerude ja maksa töö parandamiseks.

  8. Südamelihaste tugevdamiseks.

  9. Põlveliigeste olukorra parandamiseks.
    Artroosi ja artriidi vaevuste vähendamiseks.

  10. Selgroo, selle lihaste treenimiseks.




Harjutust tegema asudes....




Tingimata formuleerige oma eesmärk. „Mida ma tahan sellest harjutusest saada”, positiivses võtmes, kasutamata „ei”-sõna või sõnu „lahti saada, vältida” jms.



Ei sobi näiteks see: „Tahan valust põlvedes lahti saada.”



Sobib näiteks nii:

- „Mul on terved paindlikud põlved”.

- „Iga päevaga mu põlvede olukord paraneb.”

- „Ma painutan vabalt jalgu põlvedest.”



Harjutust tehke aga mõnuga.

Liikumisel võib kasutada muusikat või lihtsalt ise laulda.

Võib liikuda näiteks mööda nelinurka, ette-taha, joonistada seitsmeid, käia külitsi, lihtsalt kirjutada tähti.






Harjutus on vastunäidustatud..




Põlvetraumade, sinoviidi, anküloosi ehk liigesejäikuse, raskete artriidivormide, viimase staadiumi artroosi, mädanike korral.






/Galina Apolonskaja/




Tõlkinud Ingrid Prass.

CopyRight ©




Allikad:





Postita kommentaar

Copyright © Manaratas. Designed by OddThemes